Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes complementàries de mobilitat universitària per al curs acadèmic 2024-2025

PROGRAMES INSTITUCIONALS DE MOBILITAT NACIONAL o INTERNACIONAL:

ERASMUS+, SICUE, EUROREGIÓ o ALTRES PROGRAMES INSTITUCIONALS DE MOBILITAT

-------------------------------

Ajudes complementàries per a l'alumnat de les Illes Balears que cursa estudis universitaris oficials a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27) i participa en programes institucionals de mobilitat (Erasmus+, SICUE o Euroregió Pirineus Mediterrània) que permeten cursar part dels estudis a centres universitaris a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27) durant el curs acadèmic 2024-2025.

- L'import de l'ajuda dins l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània (euroxecs) és d'una dotació fixa de 1.200,00 euros.

- Per a la resta de programes de mobilitat, l'import de l'ajuda és de 1.200,00 euros com a màxim.

------------------

NOVETAT IMPORTANT: El termini de sol·licituds FINALITZARÀ a les 13.00 h (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 24 de juliol de 2025.

Codi SIA

3169331

Persones destinatàries

Estudiants amb domicili familiar a les Illes Balears que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster, que s'hagin de desplaçar fora de l'illa on resideixen per participar en programes institucionals de mobilitat (Erasmus+, SICUE o Euroregió Pirineus Mediterrània) que es trobin en alguna de les circumstàncies detallades en el punt 5 de la convocatòria i compleixin els requisits generals i els requisits de rendiment acadèmic mínims establerts en el punt sis de la convocatòria.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la finalització del termini per presentar sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en aquest termini, totes les sol·licituds s'entendran desestimades.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

S' estableix l'OBLIGATORIETAT de relacionar-se a través de mitjans electrònics per a qualsevol tràmit que s'hagi de fer dins la convocatòria de subvencions d'Ajudes complementàries de mobilitat per al curs acadèmic 2024-2025.

-------------------------------------

NOVETAT IMPORTANT !!!: L'hora de tancament del tràmit telemàtic per a sol·licitar l'ajuda són les 13.00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 24 de juliol.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud: Ajudes mobilitat (Erasmus+, SICUE o Euroregió) curs 2024-2025

Requisits

Requisits generals:

- Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea (UE-27). Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

- Tenir domicili familiar a les Illes Balears (veïnatge administratiu a qualssevol dels municipis de les Illes Balears).

- Cursar 42 crèdits o més d'una única titulació universitària oficial durant l'any acadèmic 2024-2025. En el cas de sol·licitants que cursin estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualssevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

- Cursar els estudis en una universitat pública o privada ubicada en algun dels països de la Unió Europea (UE-27).

- Participar al curs acadèmic 2024-2025 en un programa institucional de mobilitat internacional per a alumnes universitaris, preferentment a través d'una convocatòria pública i competitiva, amb una estada mínima de tres mesos i una dedicació docent mínima de 24 crèdits.

- Haver signat un acord d'estudis definitiu (final study programme, final learning agreement o similar) o un document de correspondència equivalent entre la universitat espanyola d'origen i el centre estranger d'ensenyament superior de destinació per a una estada igual a tres mesos o superior i una dedicació docent mínima de 24 crèdits durant l'any acadèmic 2024-2025.

Requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2023-2024:

Per a estudis de grau:

- Els sol·licitants de segon curs o posteriors: Haver superat durant el curs acadèmic 2023-2024 els percentatges de crèdits de què es varen matricular segons la branca de coneixement següents :

- Arts i humanitats: 90 %.

- Ciències: 65 %.

- Ciències socials i jurídiques: 90 %.

- Ciències de la salut: 80 %.

- Enginyeria o Arquitectura: 65 %.

En qualsevol cas, al curs 2023-2024 el sol·licitant ha d'haver estat matriculat, com a mínim, de 42 crèdits d'una única titulació universitària oficial. En el cas dels estudis de PCEO o doble grau, els crèdits poden ser de qualssevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

A l'efecte d'acreditar aquest requisit, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

Per a estudis de màster:

Per a estudis de màsters habilitants o que són una condició necessària per a l'exercici d'una professió regulada s'ha d'acreditar una nota mitjana de:

- Estudiants de primer curs: 5,00 punts en els estudis previs que donen accés al màster.

Per als restants estudis de màster han d'acreditar una nota mitjana de:

- Estudiants de primer curs: 6,00 punts en els estudis previs que donen accés al màster.

Les notes mitjanes procedents d'ensenyaments tècnics (branca de coneixement d'enginyeria i arquitectura) s'han de multiplicar pel coeficient 1,17.

- Estudiants de segon curs: Acreditar que han superat tots els crèdits de què s'havien matriculat el primer curs.

Aquest mateix criteri s'aplica també als casos d'estudiants amb una discapacitat igual al 65 % o superior als quals s'havia reduït la càrrega lectiva.

En qualsevol cas, el curs 2023-2024 el sol·licitant ha d'haver estat matriculat, com a mínim, de 42 crèdits d'una única titulació universitària oficial. En el cas dels estudis de PCEO o doble grau, els crèdits poden ser de qualssevol de les dues titulacions de grau que componen la PCEO.

Per als sol·licitants que durant el curs 2023-2024 no es varen matricular d'ensenyaments universitaris oficials, els requisits de rendiment acadèmic i de matrícula s'entenen referits al darrer any acadèmic cursat.

Exclusions: Resten excloses de la convocatòria les persones que cursen els següents ensenyaments:

- Artístics superiors (estudis de música, de dansa i d'art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny); Superiors religiosos; Superiors militars; estudis corresponents a títols propis de les universitats; estudis corresponents a un doctorat; estudis de les modalitats a distància, en línia o virtual; estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters universitaris oficials; estudis a centres adscrits a universitats que no siguin de països de la UE-27; les sol·licituds per participar en programes d'Erasmus Pràctiques.

Documentació a presentar

a) Imprès de sol·licitud emplenat en el tràmit telemàtic.

b) Alumnes estrangers: còpia del passaport i còpia del NIE.

c) Alumnes estrangers no comunitaris: còpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament: Certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu del sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'identitat: Fotocòpia DNI.

f) Justificació del pagament complet de la matrícula:

- Rebuts de l'entitat financera que acreditin el pagament complet de la matrícula, incloses les despeses acadèmiques i administratives, dels estudis per als quals se sol·licita l'ajuda, així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas d'universitats privades o de centres adscrits a universitats públiques o privades;

- O un certificat emès per la universitat, que acrediti el pagament complet de la matrícula, incloses les despeses acadèmiques i administratives acadèmiques, dels estudis per als quals se sol·licita l'ajuda, així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas d'universitats privades o de centres adscrits a universitats públiques o privades.

g) Imprès de la matrícula universitària del curs acadèmic 2024-2025.

h) Documentació relativa al curs acadèmic 2023-2024, s'ha de presentar una de les documentacions següents:

h.1a) - Certificat acadèmic oficial complet.

h.1b) - o Extracte complet de l'expedient personal.

----------

Tant el Certificat acadèmic oficial complet com l'extracte complet de l'expedient han d'anar validats amb el segell original de la universitat (ha d'incloure l'escut o imatge corporativa identificativa de la universitat), s'ha de fer constar les assignatures de què es va matricular el sol·licitant el curs acadèmic 2023-2024, amb el nombre de crèdits i les qualificacions obtingudes.

----------

h.2) - Per a sol·licitants matriculats del primer curs de màster, al certificat també hi ha de constar la nota mitjana dels estudis que donen accés al màster.

Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent codi segur de verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

IMPORTANT !: En qualsevol cas, el segell de la universitat ha d'incloure l'escut o imatge corporativa identificativa de la universitat, així com la denominació de la universitat de què es tracti (NO s'admeten documents amb segells que no reuneixin els requisits anteriors).

i) La declaració responsable de la veracitat de dades bancàries del compte del qual el sol·licitant és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant.

----- Aquest document es genera automàticament amb el tràmit telemàtic.-----

j) Document expedit per la universitat d'origen que acredita la participació del sol·licitant en un programa de mobilitat durant el curs acadèmic 2024-2025. S'ha d'indicar el centre universitari de destinació, durada de l'estada (igual o superior a 3 mesos) i denominació exacta del programa.

k) Si es tracta d'un programa de mobilitat de caràcter intern de la universitat d'origen i/o sense convocatòria pública i competitiva, la documentació reguladora de les condicions per participar-hi.

l) Acord d'estudis definitiu (final study programme, final learning agreement o similar) o document de correspondència equivalent entre la universitat d'origen i el centre d'ensenyament superior de destinació per a l'any acadèmic 2024-2025 en què consti que el sol·licitant cursa 24 crèdits o més en mobilitat.

m) En el cas de presentació de la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

Termini màxim

Des del 5 de març fins al 24 de juliol de 2025 a les 13:00 h (hora peninsular i de les Illes Balears) (ambdós inclosos).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observacions

En el cas de sol·licitants matriculats a un país que no sigui Espanya, la documentació acreditativa ha d'estar redactada en català, castellà, alemany, anglès, francès, italià o portuguès.

En el cas que no es pugui comprovar el compliment dels requisits perquè algun document acreditatiu estigui redactat en un idioma diferent dels anteriors, en l'informe d'esmena de manca de documentació o defecte de sol·licitud (es publicarà entre els dies 1 i 5 de setembre de 2025) es requerirà al sol·licitant que presenti el document o documents originals traduïts a qualssevol dels idiomes esmentats en el paràgraf anterior.

-----------------------------------

IMPORTANT !!!: L'hora de tancament del tràmit telemàtic per a sol·licitar l'ajuda és a les 13.00 hores (hora peninsular i de les Illes Balears) de dia 24 de juliol.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar